2020. szeptember 24. 22:02 - MeeriM

Saga: Age of Vikings csatajelentés - Last Romans vs. Anglo Saxons

Nemzetközi kitekintő a londoni Saga életbe, testvérem vendégszerzői tollából :)

Magister Militum jelentése a Szenátus hadügyi bizottságának, AD 787

Hadjáratunk megkezdődött a Birodalom egykori tartományainak visszahódítására Albion szigetén. Hős Stratégoszunk, Ducatus Minus, vezetésével előőrseink hídfőállást építettek ki a megszállás előkészítésére. Megfontolatlan módon  a helyi uralkodó megtagadta a behódolást bölcs és jóságos Császárunknak és mozgósította helyi védelmét.

 

Hat hónap után először játszottunk SAGA-t a helyi klubban, 6 pontos csata volt, a Change of Plans küldetést játszottuk a Book of Battles-ből.

Sereg összeállítás

 Last Romans (bizánciak)

Warlord (mounted)

1 pont Hearthguard (mounted)

1 pont Warrior (bow, warbanner)

2 pont Warrior

1 pont Levy (sling)

1 pont Levy (javelin)

Anglo-Saxons (angolszászok)

Warlord (mounted)

2 pont Hearthguard (mounted, warbanner)

1 pont Levy (bow)

3 pont Levy

 

bizanc.png

angol-szasz.png

Felrakás

A terep felrakásával kezdtünk. Én egy nagyobb méretű erdőt (high, uneven ground) raktam le az angolszászok oldalára és egy dombot az én térfelemre (high, open ground). Ellenfelem egy kisebb erdőt és egy mezőt (low, uneven ground) választott, ezek is a szászok oldalára kerültek.

deployment_1.jpg

A szimpatikus Bizánciak elviszik a civilizáció fényes lángját a barbár angolszászoknak

Mivel az angolszászok számbeli fölényben voltak, azt terveztem, hogy a tereptárgyak közti folyosókba kényszerítem a levy osztagokat, hogy ne tudják egymást támogatni.

A küldetés szerint az egységeket kockadobással kell felrakni, aki nagyobbat dob, az felrak egy egységet. Felrakásnál a jobb szárnyra koncentráltam a lövős egységeimet, hogy az angolszász bal szárnyon fenyegessék a két osztag Levy-t.

last_roman_skirmishers.jpgBizánci jobb szárny

A bal szárnyra pedig csalinak leraktam egy Warrior osztagot a Warlord és a lovas HG együtt. Velük azt terveztem, hogy az 1. körben gyorsan középre mozgok, hogy az angolszász bal szárnyat tudjam támadni a teljes bizánci sereggel.

last_roman_hearthguard.jpg

Bizánci bal szárny

1-2. kör

A játékot az angolszászok kezdték. Az első 1-2 körben mindketten helyezkedni igyekeztünk. Az angolszász bal szárnyon az erdő mögé húzódott a 2 Levy osztag, középen az íjászok rálőttek a szemközti Warriorok-ra, de nem okoztak sebet, a jobb szárnyon pedig előre mozogtak a lovassággal.

Látva, hogy az angolszászok hasonló taktikával akarnak engem csőbe húzni és hátra vonták a Levy osztagokat, én középre mozogtam a "csali" osztagokkal és előretoltam a jobb szárnyam, hogy rálőjek az erdőben ücsörgő íjászokra, akikből 1 leesett.

last_roman_right_flank.jpg

A bal szárny középre mozog miközben az angolszászok is pont az ellentétes oldalra húzódnak.

3. kör

A küldetés szerint a 3. kör végén Massacre győzelmi pontot számolunk, ezért mindketten taktikát váltottunk.

Az angolszászok aktiválták a Call to Arms (a Levy Warrior-nak számít) képességet és egy Levy osztag dupla aktivációval megrohamozta a Warrior-okat, utána pedig a 8 HG, szintén kétszer aktiválva ledarálta a megmaradt Warrior-okat. Közben a Warlord is közelebb mozgott a lovasok mögé. Unison képességgel (Fatigue nélkül aktivál mozgásra akár 2 egységet is) megpróbált visszavonulni a Levy és HG osztagokkal, de én elhasználtam a 2 Fatigue-ot a HG osztagon, hogy ne tudjanak mozogni.

Az én körömben a javelin-es Levy és a bow Warrior egységek 3 figurát lelőttek a lovas HG osztagból az Indirect Fire (lövés aktiváció +3 kockával) és Massed Volley (minden gyalogos osztagot aktivál egy lövésre) képességekkel. Ezután az én lovasaim berohamozták a meggyengült angolszász HG osztagot és a Superior Tactics képességgel (ezen volt egy 6-os "Krisztogram" kocka ezért kaptam +2 támadó és +3 védekező kockát) 3-at leszedtek veszteség nélkül.

4. Kör

Az angolszász Warlord igyekezett megtorolni a HG veszteségeit és aktiválta a Bretwalda képességet (10 fős egységnek számít és kap +1 páncélt) hogy megrohanja az én lovasaimat. Azonban a bizánci stratégia felülkerekedett mert kihasználtam a Protect (Activation/reaction, a bizánci játékos választja ki, hogy melyik egységre megy a roham) képességet, és így az angolszász Warlord a javelin-es Levy-t rohanta be, akiknek okozott 3 veszteséget, de ők is visszaütöttek 2 sebet (4 támadókockából 2db 6-ost dobtam amiket nem mentett le!).

angol-szasz_roham.jpg

A vakmerő angolszász Warlord saját vesztébe rohan.

Az én körömben a lovasságom leszedte a megmaradt HG-t (egy Fatigue emiatt ment a Warlord-ra), a lövős egységek és a még megmaradt Warrior osztag pedig több aktiváció árán legyűrte az angolszász Warlord-ot. A 4. kör végére az ellenfelemnek 4 Levy osztaga maradt fent, de az én lovasaim és a javelin-es Levy-k teljesen lefáradtak (3 Fatigue mindkettőn).

exhausted_last_romans.jpg

Kifáradt Bizánciak néznek szembe az angolszász hordákkal.

5. Kör

A küldetés szerint az 5. kör végén Survival győzelmi pontot számolunk, így nekem az volt a kérdés, hogy mennyire tudom bujtatni a legyengült csapataimat.

Az angolszászok már csak SAGA 4 kockát generáltak ezért nem tudtak sokat kombózni, de az ő jobb szárnyukon és középen 1-1 Levy megrohamozta a lovasságomat (2 veszteség nekem) és a javelin-es Levy-m (4 veszteség).

Én a maradék lovasságot a Warlord-dal együtt átmozgattam a saját jobbszárnyam irányába, illetve az Indirect Fire és Massed Volley képességekkel csipegettem az ellenfélből.

6. Kör

Ez volt az utolsó kör, aminek a végén Conquest győzelmi pontot számoltunk, ezért mindkét félnek az volt a célja, hogy minél több egységet bemozgasson az ellenfél térfelére.

Az angolszászok végül 3 Levy-t tudtak a bizánci oldalra bevinni, és közben leszedték a megmaradt javelin Levy osztagomat.

Bizánci részről a Warlord, a megmaradt 2 HG, és a parittyás levy (akik egész játék alatt csak fenyegettek), bemasíroztak az ellenfél térfelére. Megpróbáltam még lelőni az angolszász íjászokat, de 2 megmaradt.

 

bemozgas.jpg

Súlyos veszteségek mindkét oldalon.

last.jpg

A bizánci jobb szárny áttörte az ellenséges vonalakat.

Csata végi értékelés

A kezdeti helyezkedés után az ellenfelemnek sikerült egy meglepőt és okosat húznia amivel nehéz helyzetbe kerültem. De mivel a lovassága és a Warlord is veszélyes helyzetbe került, és ezt ki is tudtam használni, a csata második fele már nekem lejtett.

A bizánci oldalról külön említést érdemel az íjász Warrior egység, akik az Indirect Fire képességgel talán a legtöbb veszteséget okozták. A másik oldalon talán a Warlord okozta a legnagyobb fejfájást a Bretwalda képességgel.

Albion visszahódítása (és további csataleírások) a pendémiás helyzet függvényében várható.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csatadal.blog.hu/api/trackback/id/tr6316214250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása