2021. október 08. 21:55 - MeeriM

Saga Grand Melee Poland - Kiire, a második csata története

A "Kiire" jelentése gyorsaság, sietség. Nem keverendő össze a hasonló nevű japán Kagoshima prefektusban található várossal. A második körben, mint az már közismert, a második asztalon vitézkedtek legényeim. Ellenfélként a sors Michal-t és gyönyörűen, airbrush technikával festett balti keresztes seregét szánta az enyéimnek. Rögtön az elején látszott rajta, hogy kemény dió lesz.

2. Csata - Feasting and Pillaging

Az észt törzsek nagy lakodalmat ültek a litvánok felett aratott győzelem után. Több napos ünneplés, tivornyázás vette kezdetét. A sereg teljesen megfeledkezett magáról, még a szolgálatban lévő felderítők és hírvivők is folyton részegek voltak. Egy sörgőzös, hűvös, ködös hajnalon azonban egy józanabb felderítő vágtatott be zihálva tajtékzó fekete lován a táborba, hogy riadóztassa az övéit. Egy vörösben és ezüstben pompázó keresztes sereg közeledett a tengerpart irányából. Haladásukat nehezítette, hogy mocsaras-lápos vidéken kellett megtalálnia útját a rengeteg páncélos lovagnak. Ez némi időt adott a pogányoknak is, hogy rendezzék soraikat. Igen, ám, de a zsákmányuk jelentős része szanaszét hevert a mocsarakkal, erdőkkel körülvett tájon a korábbi napok nagy mulatozásai okán. Menteni kellett volna a menthetőt, mielőtt a keresztesek is szemet vetnek a megszerzett javakra.

e267a7fc30bafda9029ea496134ab74e.jpg

Ellenfél: Michal Pisarski

Sereg: Crusaders / Balti keresztesek

Összeállítás: Warlord lovon, 3X4 lovag lovon, 2X4 Sergeant lovon, 1x8 Turcopole (zsoldos, lovon), 1x12 talpas számszeríjjal.

img_2202.JPG 

A küldetés (Feasting and Pillaging) úgy néz ki, hogy a csatatér közepén 3 objektíva van egymással egy vonalban, egymástól egyenlő távolságra. A feladat, megszerezni, birtokolni (+3 VP), ill. levinni a pályáról (+6 VP). Ezen túl pedig a csatát túlélő egységeink után kapunk győzelmi pontokat (Survival VP). Ebből már az is logikusan következik, hogy nincs értelme Priest-et hoznom, mert azzal eleve kevesebb túlélési pontról indulnék, mintha egy pontért 8 harcost hoznék helyette. Másik jellegzetessége, ahogy a mellékelt ábra is mutatja, hogy nagyon szűk sávban lehet csak felpakolni az egységeket, egészen közel az asztal széléhez.

Ebben a forgatókönyvben nagy-nagy szükségem lett volna a gyorsaságra és higgadt, gyors döntésekre! Ez egy hírhedt küldetés, amit meg is kellett a játék készítőinek FAQoznia, hogy ellensúlyozzák a kezdő játékos előnyét. Ennek értelmében az objektíva megszerzése után az adott egység már nem aktiválható többször az adott körben. Valamint az egység minden figurájának le kell érnie a pálya szélén, ahhoz, hogy érvényes legyen az objektíva lemozgatása.

img_2352.JPG

Ezen változtatások miatt az volt a tervem, hogy ameddig nem muszáj, nem veszek fel objektívát. Helyette arra koncentrálok, hogy az ellenfél egységeit ritkítsam és megakadályozzam, hogy ő levigyen akár egyet is. Ill. a végén felvegyem és megtartsam őket.

Segítségemre volt, hogy a keresztes battle board-ot jól ismerem, magam is játszom vele, tudom mire képes, mik az erősségei. Kevés váratlan dolog érhetett ebből a szempontól. Viszont az is tudtam, hogy ez a küldetés nekik lejt, mert nagyon komoly védekező képességeik vannak, ill. egy nagyon hasznos és olcsó Activation/Reaction, amivel az én körömben tud kellemetlenkedni és gyorsan kereket oldani a megszerzett zsákmánnyal.

img_2351.JPG

A keresztesek lovasságuknak köszönhetően nagyon gyorsak, és ha előre is rontanak mind közelharcban mind lövések ellen meg tudják védeni magukat (Without Fear of Being Wounded, Blessing of the Rightous). Így nyugodtan benyomulhatnak az objektívákra rögtön az elején.

img_2202_masolata.JPG

Az én sereg összeállításom: Warlod lovon gerellyel, 1x6 testőr lovon gerellyel, 1x6 testőr gyalog nehézfegyverekkel, 3x6 harcos íjakkal, 1x6 harcos pajzzsal és kézifegyverrel.

 img_2344.JPG

A kezdeményezést a keresztesek ragadták magukhoz, így előnyük volt a terep megválasztásában, hiszen kimanőverezték a pogányokat és így a mocsaras, erdős vidék egy viszonylag tisztán járható részére koncentrálták erőiket. Michal egy nagy dombot rakott le a saját felpakolási vonala elő, nagyjából középen. Ezen szabadon át tudott vágtatni, viszont innen én nem tudtam lesből támadni (open ground, nem pedig uneven). Én következtem és felraktam a pálya jobb felső sarkába egy nagy erdőt, hogy kiszorítsam és akadályozzam a felpakolását. Válaszul ellenfelem lerakott egy mocsarat az én felállási vonalam elé középre (a lenti képen erdőnek álcázta magát). Ezzel akadályozta, hogy zavartalanul rámenjek a középső objektívára, mivel kissé kerülnöm kellett minden irányból, de ami még rosszabb, hogy az objektíva esetleges gyors lemenekítését is ellehetetlenítette. Rajtam volt a sor, nem akartam tereptárgyat mozgatni, hanem inkább egy újabbat lerakni. Így letettem egy nagy mezőt a bal alsó sarokba. Utólag végig gondolva rossz döntést hoztam. Meglepetésemre (de egyébként rendkívül logikus módon) Michal nem állt meg és tovább folytatta a tereptárgyak felpakolását. Következett egy második mocsár (ezzel ezek ki lettek maxolva), ami a bal felső sarokba került és ezzel bevédte azt a szárnyat. Bakker, nemek kellett volna ide egy nagy mezőt lerakni és ezzel teljesen beszorítani középre a lovasságot! Megint én jöttem és egy kis mezőt helyeztem el jobboldalt alul. Ez kellett ahhoz, hogy gyorsan le tudjak csapni az előtte elhelyezkedő objektívára, ha szükséges. A középső és a bal oldali objektíva viszont a kereszteseknek állt már most. Michal még végül egy kicsit a pálya széle felé mozgatta a jobb felső sarokban lévő erdőt. Én viszont már nem tudtam újabb tereptárgyat lerakni, mert nem volt hely fizikailag. Bravó, ezt remekül csinálta, el kell ismernem! Sikerült rögtön az elején saját maga felé billentenie az esélyeket.

img_2203.JPG

A seregem felrakásánál újabb hibát követtem el. Egyrészt kellett volna 2x6 lovas testőr a nehézfegyveresek helyett, valamint ezeket kellett volna a középső mocsár két oldalára állítani, hogy gyorsan előre tudják vetni magukat. Ehelyett az 1x6 lovast választottam és őket jobb oldali mező jobb oldalára tettem. Mögöttük érkezett a warlord. Az 1x6 nehézfegyverest pedig a bal oldalsó nagy erdőbe tettem. A harcosokat a képen látható módon - 2 íjász alakulatot szintén a bal oldali erdőbe, ill. másik két egységet a mocsár egy-egy oldalára.

A keresztes sereg megindult az első körben, de csak 3 Saga kockával tudott játszani. Viszont gurított egy ritkát. Az egyik 4 fős lovas sergeant egység két mozgásból bement és felvette a középső objektíva markert. Mindezt tette úgy, hogy egy konga vonalban állt fel. Ha esetleg rálövök, elölről veszi le a veszteséget, vagyis ezzel neki segítek, mert a végén gyorsabban leér a pályáról (rövidebb az egysége). Tehát egyszerre kellett volna mind a 4 figuráját lecsapnom közelharcban! Számítottam rá, hogy ezt fogja csinálni, mert emiatt vált hírhedté ez a küldetés, de valahogy megbénított, hogy tényleg ez történik és mi a pék lapátot fogok tudni csinálni...??? Próbáltam nyugtatni magam, hogy játszom egy jót és elkezdtem cukkolni kicsit Michalt itt-ott, hogy ez nagyon gamey amit csinál :) hátha ki tudom billenteni az egyébként nagyon magabiztos és eltervezett manőverei kivitelezéséből.

A bal szélen egy 4 fős lovag osztaggal előre mozgott, de csak egyszer. Viszont egy Saga kockát hagyott a God's Host reakción, ill. a Without Fear of Being Wounded-on. Gyakorlatilag az én körömben az előbbivel felveszi a második objektívát, ill. van egy szuper védekező képessége, ha megrohamozom valamelyik egységét a kettő közül. Lőni nem volt értelme.

 Az első körömben 7 Saga kockával tudtam gurítani, de nem volt Priest, hogy forgassam a kockáimat. Sajnos nem is dobtam ritkát. Ill. kapkodtam az elején. Annyira azt éreztem, hogy a harmadik objektívát rögtön fel kell vennem (ami egyébként önmagában még nem volt hiba), hogy baromi nagy hülyeséget csináltam. A Meza-Mate-val átraktam bal alsó mezőből a jobb alsó mező objektívához közelebbi szélére a 6 nehézfegyveres testőrséget....és kimentem felvenni az objektívát. Pedig elég lett volna az egyik éppen használhatatlan íjász egységet erre használnom. Így rögtön az elején elpazaroltam az egyik fő ütőerőmet. A 6 fős lovassággal vakmerően előrevágtattam, a jobb szárnyról befelé húzva. Sajnos gerely hajítási távolságon kívül voltam, de egy második aktiválással megrohamoztam az objektívát bitorló 4 keresztes sergeant lovast.

img_2204.JPG

Ez a második aktiválás a Kiire volt, amire egy ritka Saga kocka jó lett volna, de ezt a kegyet most nem adták meg az ősi istenek. Így nem kerültem el a fáradtság jelzőt a második aktiválásért. Rohamból a gerelyekkel 3+-ra ütöttem, Michal nem használta a fáradtság jelzőt, így az rajtam maradt. Bevetettem Laima-t is (+2 támadó kocka, azaz összesen 14, ill 1 automatikus találat az ellenfélen lévő fatigue token miatt). Michal a Without Fear of Being Wounded képességgel a rontott páncélmentőit dobhatta újra. Szerencsémre ez sem volt elég és a 4 sergeant fűbe harapott. A testőreim közül talán 1 veszteség volt, de ami nagyobb baj, hogy 2 fáradtsággal és nulla védekező képességgel álltam a mező közepén. Szemben velem egy rakás számszeríjjász, két lovag egység és a keresztes warlord.

Viszont jelenleg nálam volt 2 objektíva és vezettem! Az igazság viszont az, hogy nagyon késélen táncolt a helyzet.

img_2203_1.JPG

 Innentől nem volt kérdés, hogy Michal az egyik 4 fős lovag egységével rohamozott az én lovasaimra. Le is vágott belőlük 4-et, én nem tudtam neki veszteséget okozni, így ismét fordult a kocka. Kicsit manőverezett a többi egységével, hogy blokkolja a rohamokat az objektívát tartó egységeinek irányába, ill. visszafelé haladt a a bal szélső objektívát őrző lovagjaival. Próbáltam Dievs képességgel zavart kelteni, de nem igazán tudtam hasznosan kijátszani, ugyh azt tudtam csak tenni, hogy a számszeríjászokat vagy a Turcoplokat bosszantottam vele, mikor melyikre rakott kevesebb aktiválást. Ezzel egy körben meg tudtam akadályozni, hogy a számszeríjászokkal leszedje a megmaradt 1 lovas testőrömet, akit ki tudtam menekíteni a veszélyhelyzetből, hogy legalább a pontját tartsa és Saga kockát is generáljon.

img_e2204.JPG

Annyit tudtam tenni, hogy elkezdtem a Meza-Mate-val "átdobni" a bal alsó mezőben kuksoló íjászaimat a jobb felső erdő szélére és lövésekre aktiváltam, hogy lemorzsoljak a lovagjaiból párat. Ez felemás sikerrel ment, de leginkább sehogy. Kb. a negyedik körben levitte a bal szélső objektívát a lovagokkal. A jobb szélsőért azonban még ment a közdelem. Már két íjász egységem volt itt, akik folyamatosan lőtték a lovagjait, akik azért szépen lassan fogytak, sajnos nem elég ütemesen. Előző ellenfelemhez hasonlóan piszok jól dobta a mentőket. Elhatároztam, hogy bevetem a warlordomat is. Az 5. körben dobtam egy ritkát, így egy aktiválással, egy Kiire-vel ritka kockából és egy Perkons (+4 támadó kocka) aktivációval berohamoztam egy 3 vagy 4 fős lovag egységét. Ezek blokkolták az utat, a mostanra két főre fogyatkozó másik egység előtt, akiknél az objektíva volt. A lovagokat lecsaptam, de sajnos én is sok fáradtságot szenvedtem, így a következő körben Michal egyrészt le tudta csapni a warlordomat az ő warlordjával, másrészt levitte a második objektívát is.

Az én 5. körömben mindezek ellenére volt esélyem, hogy ismét fordítsak az álláson. Mivel nálam viszonylag kevés veszteség volt, nála pedig eddigre vagy 5-6 lovag (1 teljes osztag) 4 sergeant (1 teljes osztag) és talán még pár figura veszteség volt. Relatíve jobban álltam egy picivel, mert én következtem, ill. mivel csupán 5 testőr és 1-2 harcos esett le tőlem, de nem vesztettem teljes osztagot ezek közül. Csak a warlordom volt teljes osztagnak számító veszteség. Michal-nak már csak kevés kockája volt, így nem nagyon maradt ereje a védekező képességekre és a warlordja is már 2 fáradtsággal állta csak a sarat a közelharc után.

img_2204_1.JPG

Az íjászokra tettem szinte minden aktiválásomat amit csak tudtam, viszont sajnos a lövés előtt közelebb kellett mozognom az egyik egységgel, hogy elérjem a warlordját. Rátettem a Laima-ra is kockát, de valami 2 lövés aktiválásból + Laima sem tudtam leszedni a warlordot. Hihetetlen szerencsével gyakorlatilag 1 kocka dobáson múlt, hogy nem tudtam megfordítani az állást, mivel a warlordja életben maradt. A maradék aktiválásom pedig arra ment el, hogy a saját 1 objektívámat levigyem. 

104638-bigcat.jpg

Ennek következtében a végén gyors számolást követően 30-29-re nyert Michal. Ha döntetlen lett volna a vége a pontokat tekintve, akkor is ő nyer, mert több objektívát szerzett és vitt le, mint én. Viszont, ha a warlordja leesik a az utolsó körben, amire minden esély meg volt, akkor meg én nyerek valami 3-4 ponttal. Az vigasztalt, hogy nagyon fordulatos és végig izgalmas csata volt, annak ellenére is, hogy rendesen megszívattam magam már az elején a tereppel és a sereg hadrendjével is. De egy vesztes meccsen 29 VP-t írni, az nem rossz és még akár a végén számíthat is, gondoltam.

Viszont egy asztallal lejjebb csúsztam és a középmezőnyben találtam magamat. Michal meg ment az első asztalra, Marek Barej szintén gyönyörűen festett, szintén balti keresztes seregével megütközni.

Eszméletlen csata volt, ellenfelem nagyon hideg fejjel gondolkozott végig. Volt egy terve, azt végig is csinálta. Egyszer tudtam picit megzavarni, de hamar túltette magát rajta. Rutinos volt és kíméletlen. Ezekből a csatákból rengeteget lehet tanulni. Szerintem eléggé megszorongattam a golyóit, láttam rajta, hogy nem ehhez szokott és végig ott kellett lennie fejben 100%-ban. Szóval stílusosan veszítettem, ha van ilyen. Az ősi istenek engem elhagytak most, a Fehér Krisztus meg vele és a keresztesivel volt azon a napon. Gazdag zsákmánnyal távozhattak az észtek földjéről. Ez mindenképpen bosszúért kiáltott.

Michal, gratulálok és köszönöm a csatát, nagyszerű győzelmet arattál! Jövőre a warlordod fejét egy póznára tűzöm és harcosaid asszonyai siratni fogják nem csak a férjeiket, de a gyermekeiket is! :)

Folyt. köv. a harmadik csatával, melyben egy furcsa török eredetű, félig nomád népcsoport harcosaival kerültem szembe...

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csatadal.blog.hu/api/trackback/id/tr3916715198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

janos900 2021.10.10. 09:21:40

1 pont az nagyon minimális eltérés. Ez a beszámoló is tök jó lett! :)

MeeriM 2021.10.10. 22:21:00

@janos900: Kettővel kellett volna többet szereznem, de az sem nagy különbség. Sokszor van, hogy a végén 1-1 kockadobás dönt, amikor végig ilyen fordulatos és szoros az állás. Ez teszi izgalmassá.
süti beállítások módosítása