2021. október 06. 22:44 - MeeriM

Saga Grand Melee Poland - Út Varsóba, avagy fegyverbe szólítják a balti pogány törzseket

Ebben a posztban arról lesz szó, hogyan jutottam el a varsói Saga versenyre, az ötlettől a sereg festésen át a felkészülési csatákon keresztül addig, hogy minden tokkal-vonóval össze nem állt. A képek így a poszt közben a versenyre festett figurákat mutatják be :)

Talán először augusztus vége felé vetődött fel, hogy ki kéne látogatni Varsóba, mert a helyi Saga játékos közösség már nagyban szervezte az első hivatalos Lengyel Grand Melee versenyt. Erről a mai világban már természetes módon a Facebook-on értesültem. Kgb barátomnak nem kellett kétszer mondani, de Ilac mester sajnos korán elengedte a történetet. Aztán szerencsére pici vacillálás után Szg barátom is benne volt harmadikként a varsóba tartó magyar kalandozó csapatban.

img_2337.JPG

A két napos lebonyolítás, 5 lejátszható csata már eleve szimpatikussá tette a rendezvényt. Továbbá határozottan nagyszabásúnak tűnt a beharangozott maximális 96 indulóval. Végül ennyien nem neveztek, csupán 32-en, de ez is szép létszám szerintem. Korban nagyon vegyes, végül 30 főből álló társaság jött össze (1 Ukrán induló végül nem tudott eljönni), akik 3 divízióban versenyeztek. Szervezőkkel, segítőkkel, fényképészekkel, videósokkal, egyéb érdeklődőkkel és oldalbordákkal együtt, sacc per kábé összesen a két nap alatt lehettek 45-50-en a rendezvényen. 

img_2339.JPG

Eredetileg tavaly, 2020 őszén akarták megtartani, de mint az már ismert (hogy egy jellegzetes NSO közhellyel éljek) a Covid korlátozások és lezárások miatt elhalasztották. Így aztán végül 2021 október 2-3-ra lett áttolva az esemény. A lengyeleknél 2018-ban robbant be igazán a Saga, szerintem a második kiadás hozhatta meg az áttörést, na meg az, hogy akkor kezdte felkarolni a játékot és a közösség szervezését a Figurkowe Gry Bitewne (FGB) varsói wargame klub. Heti játéklehetőségeket és havi versenyeket szerveztek, amire varsó környékéről és más városokból is részt vettek rendszeresen a hobbi szerelmesei. 

No photo description available.

Szóval nagy utat tettek meg 2018 óta és szerintem egy kicsit örültek, hogy nemzetközi érdeklődés övezte az eseményüket és láthatóbbá váltak mások számára is. Sőt végül a magyar csapat részvételével egy igazi Közép-európai dzsembori kerekedett a dologból. Ez a bejegyzés még nem erről szól, de erre is sor fog kerülni, hogy beszámoljak róla.

img_2341.JPG

Onnantól, hogy eldöntöttük a részvételt és elkezdtük szervezni az utazást, el kellett döntenem, hogy mivel induljak, kell-e valamit összerakni, kifesteni, felpimpelni... Említettem, hogy 3 divízió volt, amiből számomra az Age of Hannibal ókori részleg esélytelen volt, mert a gall seregben még csak a szekerek egy része festett. Így ehhez rengeteg figurát kellett volna teljesen kifesteni kb. 1 hónap alatt. Ez annyira nem volt vonzó, ill. nem akartam sebtében összecsapni a gallokat.

img_2335.JPG

Így maradt a másik két lehetőség az Age of Vikings és az Age of Crusades. Mindkettőhöz volt több lehetőségem és ötletem is. Az Age of Vikings mindig a szívem csücske lesz, van is több seregem, amiket imádok és bármikor bármelyikkel szívesen játszom. Viszont a többi frakciót, a lehetséges ellenfeleket kevésbé ismerem. Az Age of Crusades mellett szólt, hogy a 2019-es londoni világbajnokságon Balti keresztesekkel vettem részt, már szereztem némi tapasztalatot a lehetséges ellenfelekből (Spanyol, Bizánci és Levantei keresztes), ill. ezt itthon is többször elővesszük egy-egy játékra. Így némi ismeretem van az Ordeenstaat, a Mongols, Moors, Saracens, Eastern Princes, Polish boardokat tekintve is.

img_2333.JPG

Hirtelen ötlettől vezérelve döntöttem el vmikor szeptember elején, hogy Pagan Peoples-t fogok vinni. Ehhez elég sokat kellett festeni, de nem volt kivitelezhetetlen, mert a figurák nagy része már össze volt rakva és elég egyszerű festeni őket. Sok szőrme (általam greenstuff-ból), láncing, kevés apró felesleges részlet. Így adott volt a motiváció, hogy végre befejezzem őket, ill. hogy legyen egy tematikus ellenfele a balti keresztes seregemnek. Ha esetleg bemutató játékot kellene tartani, vagy egyéb hasonló helyzetre gondolva. Mondjuk egy Historikum alkalmával...just sayin' :)

img_2325.JPG

A sereg nagy része gyalogos, igaz a testőrség lehet lovon gerellyel, ezért pár lovast is kellett festenem, de a meglévő seregeimből is be tudtam csempészni egy-egy figurát, ami beleillet a leendő összképbe. Objektíva markereim is voltak korábbról, ill. az egyik küldetéshez kell egy extra Hero figura, ami nálam egy Teuton áruló lovag (Traitor) és egy hegyomlás baltás erőember (Brute) lett. Előbbi adott volt, utóbbi a "To do" list végére került. A jelentkezésem végül akkor adtam le szeptember vége felé, amikor azért már láttam, hogy kivitelezhető a festés befejezése.  A felkészülési csatákat végig a pogányokkal csináltam, de egészen addig a pakliban maradt a "B" terv a balti keresztes sereg is.

img_2330.JPG

A Pagan Peoples egy nagyon érdekes gerilla taktikát igénylő sereg. Egyrészt eleve a felszerelésekből adódóan az egységek páncélzata a gyalog warlordot kivéve (neki 5-ös) maximum 4-es, de az íjjal felszerelt harcosoké csupán 3-as. Ehhez jön még, hogy a battle board képességek és aktivációk miatt célszerű maximum 6 fős egységeket kialakítani. Harmadjára pedig nincs igazi védekező képesség a board-on közelharcra és lövés ellen is csak egy (igaz, az elég jó és hasznos). Ez a néhány tényező azt eredményezi, hogy nagyon sérülékeny a sereg, könnyen felmorzsolódik, ha meggondolatlanul fejest ugrunk a csatába vagy nyílt küzdelmet vállalunk. A mérleg másik oldalán azonban ott van a terep maximális kihasználhatósága, az ellenfél lassítása, a rendkívüli mobilitás, gyorsaság és néhány nagyon ütőképes képesség mind közelharcban, mind lövésre. 

img_2348.JPG

Az összeállításon nem sokat teketóriáztam, tudtam, hogy a Warlord mellé nekem kell 3 pont (12 db) testőr és 3 pont (24 db) harcos. A Warlord jöhet gyalog vagy lovon gerellyel. A testőrség gyalog nehézfegyverrel vagy lovon gerellyel lehet felszerelve. A harcosok pajzsot és kézifegyvert vagy íjat kaphatnak.

img_2343.JPG

img_2344.JPG

img_2345.JPG

img_2346.JPG

Mivel 6 pontos csatákat játszottunk, de egy fix 7 pontos listából lehetett választani, ezért a kérdőjel az utolsó pontra korlátozódott. Úgy gondoltam, hogy levy-t nincs értelme hozni a koncepcióba, amit elterveztem, így első sorban a lehetséges zsoldosokat vettem sorba. A felkészülés során játszottam 1-1 csatát Ordenstaat, Polish és Baltic Crusader, valamint Moors seregek ellen. Az első két alkalommal kísérleteztem a Borderers (nagyot és sokat üt) és Scout (könnyű aktiválni, elmozog az ellenfél körében) zsoldosokkal, amik nem rosszak, de igazából nem rezonáltak teljes összhangban a sereg többi részével. A Priest egy szükségszerű választás volt, mert a board nagyon igényli a ritka kockákat, az meg teljesen lutri, hogy dobok-e ilyet és mikor. Ugyh a Priest ebben segít mert körönként tudok vele 1 kockát beforgatni (akár ritkára is és az esetek 95%-ban ez kell). Viszont maga nem generál Saga kockát, nem harcol, de célszerű életben tartani. Ugyh nem volt elsőre egyértelmű, ezért is akartam előtte letesztelni a másik két opciót (amikre egyébként a figurák már adottak voltak, festve). A Priest-et meg ki kellett festeni, igaz az csak egy modell és egyébként egy jópofa, vicces Footsore faragás :)

img_2331.JPG

 A Priest jól muzsikált a harmadik és negyedik felkészülési csatán (és tulajdonképpen később magán a versenyen is), ugyh életképesnek mutatkozott a koncepció.

A harcosoknál kellett sok figurát festeni, hogy legyen elég darabra akkor is, ha többségét pajzzsal akarom feltenni (ritkább esetben) és akkor is, ha íjakkal (ez az általánosabb). Ugyanígy a testőrségnél nem akartam magam kényszerű korlátok közé szorítani, így mind a 12-t ki kellett állítanom gyalog nehéz fegyverrel és lovon gerellyel is. Szerencsére a lovasokból a többséget be tudtam sorozni korábbi figurákból, de azért 4 pogánnyal ki kellett egészíteni a regimentet. A nehéz fegyvereseket szinte teljesen meg kellett csinálnom.

Nyilván mindenhol lehetett volna még kicsit cizellázni a részleteken, de szerintem nem lett rossz az összkép, versenyre tökéletes a talpalási sémával egészen egységes lett az összkép, amellett, hogy elég egyedi is, mivel több különböző gyártó figuráit használtam fel (Footsore, Drabant Miniatures, Gripping Beast, Conquest Games, Fire Forge, Victrix, Wargames Foundry, V&V Miniatures, Warlordgames), de még a régi Warhammer Fantasy bitz box-hoz is hozzányúltam. Figyelmesebbek felfedezhetnek egy régi Beastmen pajzsot, Chaos marauder fejet és köpenyeket például. A végén még egy sereg zászlóst is csináltam közvetlenül az indulás előtt, semmi extra flancolás, de egy kis plusz hangulati elem a seregbe.

Folyt. köv a csata beszámolókkal. Terveim szerint a 2 napról 1-1 külön bejegyzésben megemlékezve.

M

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csatadal.blog.hu/api/trackback/id/tr9916710376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása