2021. október 17. 22:59 - MeeriM

Saga Grand Melee Poland - Laima, egy ősi viszály és a negyedik csata

Kémeim jelentése figyelemre méltó volt. Nem csak az ellenség közeledett. Egy újabb keresztes sereg érkezett lengyel földről, de velük volt egy tagbaszakadt, hatalmas termetű harcos, aki jó egy fejjel a legmagasabbak fölé tornyosult. Feje, nyaka, mint egy bivalyé. Hatalmas, kétkezes fejszéjével egy suhintással zúzott szét pajzsot, acélt. Kegyetlen, vad harcos hírében állt. Pénzért ölt. Hidegvérrel. Boleslaw. Rögtön tudtam ki az, és azt is, hogy Konradért jöttek. A Teuton lovagrend renegát árulójának fejére komoly vérdíjat tűzött ki a rend. Bár azt gyanítottam, a lengyeleknek nem is annyira az arany kell, mint a politikai befolyás, vagy alkudozni akarnak a lovagrend nagymesterével, ha foglyul ejtik Konradot. Viszont nekem is szükségem volt még rá, így nem adhattam ki a kereszteseknek. Harcolnunk kellett ismét... Laima istennőnek mutattunk be áldozatot, törzsem papjának szakértő rituáléját követve. 

 

19d34ebae874bbfc3d2ce9b652b99e43.jpg

 

Negyedik ellenfelem Marek Barej, a Matisoft wargame bolt és klub tulajdonosa, aki szintén egy nagyszerűen festett keresztes sereggel érkezett a versenyre. A kémeim szerint eddig 2 győzelemmel és 1 vereséggel állhatott a 2-3. helyen, a csaták során gyűjtött győzelmi pontok függvényében. Az első asztalon küzdöttünk meg és nyilvánvaló volt, hogy aki itt veszít, annak már csak matematikai esélye lesz, hogy Michalt befogja. 

img_2231.JPG

4. Csata - Old Feud

Ebben a küldetésben mindkét sereghez csatlakozik egy-egy Hero karakter egy előre megadott listából választva. A csata kimenetele azon múlik, hogy ezek a karakterek túlélik vagy sem a harcot. Amennyiben nem tudnak egy adott távolságon kívül (L, 12") kimozogni a saját táblaszéltől, akkor olyan, mintha nem élték volna túl az ütközetet. Amennyiben mindkettő túléli vagy egyik sem, akkor Massacre Victory pontokat kell számolni.

Ellenfél: Marek Barej

Sereg: Keresztesek (Baltic Cursaders)

Összeállítás: Warlord lovon; Brute gyalog, nehézfegyverrel (extra karakter); 1x8 lovag gyalog nehézfegyverrel (2 pont testőr); 2x4 sergeant gyalog (1 pont harcos), 4x9 talpas számszeríjász (3 pont levy).

Ez egy meglepő húzás volt, amire nem nagyon számítottam, hogy valaki 3 pont levy-t fog hozni, mind számszeríjjal, ami nagyon tudja aprítani az amúgy is alacsony páncélzatú pogányokat. Igaz, hogy ennyi egységet nehéz aktiválni, pláne, hogy végül 4 db 9-9 fős egységben rakta fel őket Marek. Azt szerettem volna elkerülni, hogy ezek szétlövik semmi perc alatt a seregemet... A 8 db lovag gyalog pedig sokkal jobban tűri a lövéseket, mint az én szerettem volna. Ugyh éreztem, hogy ezekkel meg fog gyűlni a bajom.

244713906_2012747865560182_5396341012998317161_n.jpg

Saját sereg összeállításom: Warlord gyalog, Traitor gyalog (extra karakter, Konrad aTeuton lovagrend néhai áruló tagja), Priest, 1x6 nehézfegyveres testőr, 1x6 testőr lovon, 1x6 harcos pajzzsal, 2x5 harcos íjjal.

Röviden az volt az elképzelésem, hogy kell a Priest, mert kellenek majd a ritka Saga kockák és ebben a küldetésben egyébként is 1-2 fontos közelharc lesz, amin eldől a dolog. Így teljesen mindegy hogy eggyel több vagy kevesebb harcoló egységem van. A másik, hogy ha Marek tényleg szét akar lőni a sok számszeríjjásszal, akkor meg azért teljesen mindegy... Ezen kívül szükségem volt egy gyors ütőképes egységre (lovas testőrség), és egy taktikai egységre, amit akkor vetek be ha meleg a pite itt, vagy ott. Ők a gyalog testőrök, akiket Meza-Mate-val tudok mozgatni.

244326661_2012752022226433_3773890286340746260_n.jpg

Marek "nyerte" a kezdeményezést, így a terepek felrakásakor ő kezdett egy romos tereptárgy felrakásával az asztal közepére, de kicsit közelebb a saját felrakási zónájába. Biztos voltam benne, hogy ide akarja rakni a Brute-ot. Folytatásként felraktam egy nagy mezőt a romtól kicsit jobbra, ezzel teljesen blokkolva az a szárnyat.

img_e2230.JPG

 Ellenfelem következett egy nagy dombbal, ami nyílt terepnek számít.Ezt az én jobb szárnyam helyére tette. Mivel fent volt már 3 terep, így nálam volt a döntés, hogy vagy felrakok még egyet, vagy a meglévők közül mozgatok egyet. Természetesen leraktam még egyet. Ez lett bal oldalt felül egy kis mező. Marek mozgatott (erre már pontosan nem emlékszem), de sok jelentősége nem volt. Én pedig utolsó terepként leraktam egy nagy erdőt a saját bal oldalamra, hogy a szokásos bázisul szolgáljon. Úgy tettem fel, hogy ha majd a Traitor-t ki kell mozgatni a megfelelő távolságra, akkor még mindig a terepen belül legyek, és így fedezékben legyek a lövések ellen.

A seregek felrakását a fenti képen lehet látni. A keresztesek 4 egység 9-9 fős számszeríjásza és 2 egység 4-4 fős harcosa gyakorlatilag azt a feladatot kapta, hogy a saját oldalukon lévő tereptárgyakat teljesen befoglalják és ellehetetlenítsék, hogy Meza-Mate-val átmozgassak egy egységet. Ennek belül nagyon örültem. Ha nem mozog velük, akkor elég a sereg többi részével foglalkoznom. Ha kimozog valamelyikkel legalább, akkor ott fogok tudni támadni a gyalogos nehézfegyveres testőrséggel. A keresztes vezér és a Brute a romos terep mögött kapott helyet. A 8 gyalogos lovag pedig az én bázisommal szemben a szélen. Na ezektől nagyon tartottam.

Minden egységemet a nagy erdőbe állítottam fel, kivéve természetesen a 6 lovas testőrt, akikkel szerettem volna kontroll alatt tartani a Brute-ot, ha előmerészkedik a romos terep mögül. Az erdőben a harcosaim álltak az első sorban, mivel az íjakkal reméltem meg tudom majd kicsit ritkítani a keresztes lovagokat. Mögöttük álltak a Warlord, a Priest, a 6 gyalogos testőr és a Konrad a Traitor! Szóval ide kellett beverekednie magát Marek fegyvereseinek. Mint általában, most is a türelem volt a kulcs.

 

Boleslaw, a keresztes hadúr parancsait várva egy számszeríjász egység mögött. 

img_2233.JPG

 

Marek kezdte a játékot és az első körében előre mozgott a testőrökkel, valamint, amit nem értettem a Warlord-dal és a Brute-tal hátra mozgott. Egy kockát hagyott a God's Host képességen, amivel egyet tudott mozogni az én körömben a testőreivel, amivel még előrébb jött és fenyegetett.

A saját első körömben a warlordom előre parancsolta a lovasságot, akik egy gerely hajítás és Laima kombó után levettek egy harcost, az egyik, bal oldalon álló kis harcos egységéből. Így elvettem tőle egy Saga kockát, de még így is 7-et generált a saját körében a keresztes oldal. Ezután visszamozogtam Kiire-vel ritka kockát használva, hogy elkerüljem a fáradtság jelzőt. Marek természetesen mozgott a lovagokkal a körömben.

img_2232.JPG

Páncéljukon és hatalmas alabárdjaik élén megcsillant a nap gyenge fénye és elvakította szemünk világát egy pillanatra. Határozott léptekkel, lassan, de biztosan közeledtek. Megfeszítettük íjainkat és célra tartottunk. A jelre vártunk, hogy halált küldjünk ellenségeink sorai felé.

Ezzel a mozgással azonban lőtávon belülre kerültek a lovagok. Két egységemmel is lőttem, igaz ez most csupán csak 3-3 támadó kockát jelentett. Szerencsémre egy lovagot legalább sikerült lenyilaznom, ami azt jelentette, hogy az elkerülhetetlen közelharc esetében kicsit kevesebb támadás fog a nyakamba zúdulni.

Maradék kockámból a Vaenulik-ra és Dievs-ra tettem, amivel Marek körében akartam zavart kelteni, ahogy az már megszokott.

img_e2235.JPG

A keresztesek második körében jött is a lovagok rohama. Bár ezt két aktiválásból tudta csak megtenni. Valamint ide elhasználtam a Vaenulik-ot, így 2 fáradtsággal ért be a közelharcba a középső íjász egységemet választva. Ettől függetlenül nem volt kétséges, hogy felaprítja legényeimet. Nem is használtam fel a fatigue-kat, jó lesz, ha nem tud sokáig menetelni a soraim közt. Viszont a keresztesek meg pont nem szerettek volna sok fatigue-ot gyűjteni, így Marek itt a Valiat Hearts képességet használta, ritka kockával. Emiatt a közelharc végén, ha nyer (és nem titok, mindenkit miszlikbe aprított) nem kap fáradtságot. Talán egyet én is le tudtam csapni közülük, így ők is lassan, de azért koptak. A közelharc végén úgy döntött, hogy tovább megy és a Priest-et veszi célba. Ez kevésbé tetszett nekem, de volt még aktiválása a lovagokra így nem volt értelme a 2 fatigue árán megállítanom. A Priest-em is levágta. Ide már beérkezéskor 3 fatigue volt rajta, így 2-t ebből felhasználtam, hátha meg lehet menteni a vén sarlatánt, de ez sem segített. A közelharc végén 2 fatigue volt rajta. Viszont az összes egységemen gyakorlatilag nekem is 2-2 fatigue volt.

Valamiért nem mert vagy nem akart tovább menni a Traitor-ba. Valószínűleg az tartotta vissza, hogy csak 5-re vagy 6-ra talált volna és rengeteg testőr volt Konrad körül, akik mind segítségére tudtak volna sietni (Bodyguard). Minden esetre egy kockát megint hagyott a God's Host-on, amivel nem csak mozgatni lehet az ellenfél körében, de pihentetni is. A Dievs képességemmel a Brute-ot piszkáltam, így itt Marek egy kicsit elbizonytalanodott, hogy mit is csináljon, mert kimozogni még nem akart, viszont mindenképpen egy fatigue került a Brute-ra, ami később jól jött, mert egyenlőre nagyon messze hátul volt, szinte az alapvonalon, így innen jó pár mozgásra lett volna szüksége, hogy kimozogjon a negyedik kör végére.

A saját körömben a Traitor-t aktiváltam, aki mivel "M-en" belül volt (6"), kiosztott egy fáradtságot a keresztes lovagoknak, akik azt rögtön le is pihenték a God's Host-tal. Viszont így maradt a 2 fatigue, ami nekem ideális volt arra, hogy a hátul álló 6 gyalog testőrömmel Perkons-sal megrohamozzam a lovagokat és egy Laima-t itt is bevessek. Ez nagy mészárlást eredményezett. Előtte természetesen mindenkin, akin érdemes volt egyet pihentettem. A lovagokat lekaszáltam a baltáimmal, de nálam is csak ketten élték túl az ütésváltást.

img_e2236.JPG

Viszont ez két dolog miatt kellett. Marek nagyon vezetett a Massacre pontokat tekintve, így kicsit feljebb zárkóztam. A másik, hogy az is világos lett, hogy a Traitor-t nem fogja tudni elintézni. Csak úgy nyerhet, ha kimozgatja a Brute -ot, és kihúzza nagyobb veszteségekkel a csata végéig. Én meg pont arra vártam, hogy a Brute hol fogja kidugni az orrát, hol lesz egy rés. Ezért elkezdtem méregetni a távolságot, hogy kicsit paráztassam. Ha hátul marad nyerek, mert a Brute elesettnek fog számítani én meg előre tudok mozogni a Traitor-ral. Ha kijön, akkor lecsapok rá a lovassággal. Ugyh elkezdtem velük helyezkedni.

A negyedik körben (utána D6-tal dobni kell, hogy lesz-e még további 5. és 6. kör) a keresztesek elkezdték kimozgatni a Brute-ot, de nem mozgott ki teljesen, volt is rajta fáradtság, de ott hagytam. Nekem viszont már nem volt papom és nem dobtam ki a szükséges Saga kockákat, így még nem akartam kockáztatni. Csak a Traitor-t mozgattam ki, hogy mindenképpen túlélje a csatát. Ha vége, nyerek, de ez csak 1-es dobás esetén lett volna, így egy 5. kört még játszottunk. 

Marek kimozdult és telepakolta a boardot védekező képességekkel (plusz védekező kockák és páncélmentők újradobása). Én meg voltam annyira szerencsés, hogy 1 ritka kockát dobtam, ami azért kellett, hogy 2 mozgásból a lovasaimmal berohamozva (Perkons +4 támadó kocka), Laima (+2 támadó kocka és +2 autohit a két fatigue miatt) és Suvvaatamaton (ritka kocka, rontott támadások újradobása) szándékoztam lenyomni a Brute-ot. Ugyan volt rajtam 1 fatigue, ami miatt csak 5-re találtam, de a sok támadás, újradobás és 2 autohit segített. Marek nagyon jól dobta a mentőket, amit nem, azt ő is újradobhatta. Megint 1-2 dobáson múlt csak, de sikerült legyűrnöm a Brute-ot. Így aztán valamivel kevesebb győzelmi pontot szerezve (15-16 köröl írtam) sikerült nyernem a küldetést!

img_2234.JPG

 A keresztes sereg nagy része, összesen 4 pontnyi számszeríjász és harcos nem csinált semmit az egész csatában, csak ellenőrizték a bokrokat, bozótosokat, hogy nehogy hátba támadjam őket. A 8 lovag nehézfegyverrel komoly ütőerő, de azért a seregem nagy részével egyszerre nem tud elbánni. Szerintem hiba volt a Priest-re menni, mivel az Saga kockát nem generál nekem. Forgatni ugyan nem tudtam, miután leesett, de még mindig volt 5 kockám ami azért nem rossz. Ha leszedett volna még egy kis harcos egységemet, akkor lehet, hogy azzal többre megy. Így sok erőforrásom maradt a végén a mindent eldöntő rohamra. 

Nagyon taktikus csatát játszottunk, végig gondolkozni, mérlegelni kellett és figyelni, hogy ne hibázzak. Köszön Marek, egy élmény volt! Izgalmas és fordulatos és megint türelmesnek kellett lenni és kivárni a megfelelő pillanatot, ahol persze el is úszhatott volna a csata. Hétfőn délelőtt meglátogatunk a Matisoft-ban, hogy vásárfia nélkül ne térjünk haza:)

 

A vezéred megúszta, de Konrad marad a táboromban, Boleslaw a bérgyilkos, akit ideküldtek pedig az életével fizetett. Vidd haza a fejét uradnak! Más üzenetet nem küldök neki, de ilyen levágott fejekkel fogom díszíteni az erdőinket, ha az észtek földjére kíván lépni. 

-M-

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csatadal.blog.hu/api/trackback/id/tr8016725420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása